
Video
Bettina Speckmann: models, maps, and motion
Teaching geometry to computers
When we look at our computer graphics, play a game or use our GPS, we think about getting to the next level, or the fastest way to reach our destination. We can hardly imagine the world that lies behind these complex tools. Theoretical computer scientist Bettina Speckmann works in this abstract world. Her work of computational geometry and algorithms makes our lives easier, safer and more intelligible.
Onderzoeker
Bettina Speckmann
Bettina Speckmann (1972) werkt op het snijvlak van wiskunde, informatica en cartografie.
Haar achtergrond is in de geometrische algoritmiek, een onderzoeksgebied dat zich bezighoudt met abstracte meetkundige berekeningsproblemen. Zij is gespecialiseerd in de toepassing van de geometrische algoritmiek in de cartografie en geografische analyse. Ze vervult bijvoorbeeld een leidende rol in een Europees interdisciplinair project over de analyse en visualisatie van ruimtelijk bewegende objecten zoals vogels, voetgangers en voertuigen. Speckmann heeft in vier landen gewerkt, waardoor ze een brede kijk op wetenschap en universitaire structuren heeft.
Instituut
Credits
Produced by: Fast Facts
With the support of: The Young Academy and Bettina Speckmann
Thanks to Iris Koopmans, The Young Academy Office, Technical University of Eindhoven, Kevin Verbeek, Wouter Meulemans, Marc van Kreveld
Made by: Marieke Aafjes 2011
In cooperation with
Camera & editing: John Treffer
Music: Daan van West
Graphic design: SproetS